Hösten är här och Kongressen blir digital.

Vänsterpartiets kongress (partiets högsta beslutande organ) hålls i helgen som kommer.
31 oktober-1 november träffas 225 ombud på åtta olika platser runt om i landet för att välja ny partiledare och partiledning och för att anta ett strategidokument för partiets utveckling de kommande åren.

Och så byter vi partiledare.  Jonas slutar efter åtta fantastiska år.  Läs mer här:  https://www.vansterpartiet.se/jag-slutar-inte-i-var-rorelse/
Rättviksvänstern vill passa på att tacka dig för ett enastående jobb och önskar all lycka och mer tid för familjen när du nu flyttar till andra sidan jorden.

I väntan på nyheterna från kongressen pågår arbetet i partiföreningen.  Vi håller våra styrelsemöten i oförminskat tempo (nu närmast på tisdag 3 november) med den enda skillnaden att vi har dem på distans.  Corona-säkrade styrelsemöten kallas det.  Visst fungerar det, men inte är det särskilt roligt.  Och hur ordnar vi en trevlig julavslutning i år, om vi inte kan träffas som vanligt?  Om det och en hel del annat får ni veta, ni som följer oss.
Kolla gärna vår Facebooksida där vi lägger upp nya saker med jämna mellanrum:  https://www.facebook.com/vrattvik

När en av oss flyttar till Vietnam behöver vi bli fler.
Passa på att bli medlem nu, då får du resten av året kostnadsfritt:  https://vansterpartietweb.azurewebsites.net/#/newregister

Tills vi ses igen, ha en trevlig höst.

// Conny (pf-ordf.)