Möten i Coronatider

Vänsterpartiet Rättvik har i dessa coronatider valt att hålla sina öppna styrelsemöten på distans. På det viset fortgår det politiska arbetet trots att vi undviker att samlas.

Du som är medlem i Vänsterpartiet Rättvik får ett mejlutskick ca 10 dagar innan mötet hålls, och där finns plats/länk och instruktioner. Alla våra styrelsemöten är på det sättet öppna för våra medlemmar.

Styrelsemötet 2020-04-09 genomfördes som telefonkonferens, mötet 2020-06-11 och 2020-08-13 båda som videokonferens (Zoom) med möjlighet att ringa in.

Vi uppdaterar oss fortlöpande om situationen vad gäller säkerhet och smittskydd, och planerar inför nästa styrelsemöte 2020-09-03 att kunna hålla det fysiskt (att träffas som förr i tiden) men som alternativ att hålla ett distansmöte om restriktionerna kvarstår.

= = = = =

Vad gör man annars i coronatider? Sitter hemma i tevesoffan och zappar? Läser den där boken man inte hann med i vintras? Kammar och permanentar sin persiska katt?

Vi vet råd: Ge dig ut i naturen! Den är alldeles fantastisk (även regniga dagar) och nu när detta skrivs fullkomligt kryllar den av stensopp (Karljohan) och kantareller men också av blåbär och lingon.

Vill du upptäcka ett nytt hörn av naturen? Följ med någon av de duktiga naturguider som finns. Vi kan rekommendera en guidad skogstur med Eriksdotters Brukslogi och Katrin Lohed-Söderman som erbjuder en tur för både yngre, äldre och mittemellan. Tisdagar, kl 10-12.30, Furudals Bruk, anmälan senast dagen innan till Katrin på 0258-10452 eller 070-5147480. Pris 250 kr/vuxen, fika ingår. Turens heter ”Skogens glömda historiska skatter” och Katrin pratar om hur folk levde och försörjde sig i skogarna förr i världen. Andra dagar och tider efter förfrågan, fråga om pris (skiftar lite pga antal deltagare). På med sjumilakängorna, leta fram svampkorgen och regnstället – och ring! Välkomna!

= = = = =