”En ekonomi för en välfärd att lita på” – välbesökt och hyllat besök av Ulla Andersson i Rättvik 3/2

ulla-budget2

Lyckad kväll i Rättvik ca 30 personer lyssnade på Ulla Andersson när hon talade om:

”En ekonomi för en välfärd att lita på”

Ulla Andersson – Riksdagsledamot, ledamot i finansutskottet, ekonomisk-politisk talesperson V och numer utnämnd till vice ordförande i V!

Besökte Rättvik måndag 3:e februari, Kulturhuset i Rättvik, kl. 18.00-20.00. Rättviksvänstern bjöd på fika.

Ulla Andersson talade om ”En välfärd att lita på”. En politik för att skapa fler jobb och återställa kvaliteten i skola, vård och omsorg. Ulla lyfte fram att Vänsterpartiet är bra på att sköta ekonomi, det visar partiet i de kommuner och landsting där de är med och styr. Inte minst den vänsterstyrda kommunen Fagersta som har den bästa kommunekonomin i landet.

Alliansen lånar med stöd av Sverigedemokraterna pengar till skattesänkningar samtidigt som äldreomsorg och skola är på väg att raseras, inte minst på grund av uttaget av privata vinster. I Vänsterpartiets skuggbudget avsätts betydligt mer resurser till välfärden samtidigt som Vänsterns budgetförslag är i balans. En viktig faktor för att rädda välfärden är de dryga 9 miljarder skattepengar som kan gå till att anställa fler lärare, sjuksköterskor och personal på äldreboenden – istället för att hamna i riskkapitalisternas fickor, som de gör idag!

Vill du att Sverige återigen ska ha en välfärd att lita på? Där alla barn får samma möjligheter i skolan, där äldre får den vård de behöver och där du får hjälp när du är sjuk och kontaktar din vårdcentral?

– Lägg din röst på Vänsterpartiet!

IMG_0360_2