Framgångsrikt Dalarna på Vänsterpartiets kongress 2014

Se några bilder på Dalarna och Rättviksvänstern på Vänsterpartiets Nationella kongress 2014 på:

Titti Berg (rektor på Malungs folkhögskola) blev invald i partistyrelsen och Lena Olsson blev vald både till EU-listan och valberedningen. Två mycket kompetenta och erfarna personer med breda kontaktnät. Utmärkta representanter för Dalarna i partitoppen. Antingen vann Dalaombudens uppmaning till partiet att lyfta fram Vänsterpartiets gedigna landsbygdspolitik gehör hos partiledare Jonas Sjöstedt, eller så hade han redan från början tänkt nämna landsbygdsfrågotna i sitt avslutningstal. Oavsett vilket så framgick det att högerns avreglerings- och privatiseringspolitik särskilt missgynnar landsbygden och att Vänsterpartiet är det enda partiet med konkreta förslag på hur vi skapar fler jobb och en utveckling av landsbygden. Karin Kers ordförande i Rättviksvänstern intog talarstolen vid tre tillfällen just för att lyfta fram landsbygdsfrågor och att partiet nu behöver arbeta för att dess utmärkta landsbygdspolitik blir känd av all, så att de konkreta förslagen kan genomföras när vi kommer med i regeringen efter valet.

Ombud från Dalarna: Patrik Andersson (Falun), Kajsa Fredholm (Leksand), Sebastian Karlberg (Borlänge), Karin Kers (Rättvik), Christer Larsson (Smedjebacken), Monica Lind (Falun), Fanny Lundbäck (Hedemora), Christin Löfstrand (Malung, Delegationsledare)

Ersättare från Dalarna: Zohreh Anhari (Falun), Henrik Bergfeldt (Rättvik), Erik Edquist (Falun)

Övriga deltagare: Självklart var Dalarnas distriktsordförande Daniel Riazat (mfl) på plats och stöttade.

DalarnaKongress2014